| |
|
| Smaken in bepaalde dingen |
Fruitsapken
|
Hoe ontwikkelen mensen eigenlijk een smaak in iets? door wat wordt dat bepaald? en waarom is dat bij iedereen anders ?
|
02/02/12 23:48
|
RubenSletsel
|
Genetisch, opvoeding, persoonlijke ervaringen, verslavingen. Omvat vrijwel alles denk ik.
|
03/02/12 00:11
|
Daav
|
Vroeger ramde ze dat gewoon door je strot. Ah, the good old days. Ik weet nog dat ik in de kleuterklas zei dat ik van bloemkool moest overgeven, waarna de kranige ouwe juf een menopauze aanval kreeg en me een diep bord overvol met bloemkool forceerde te eten. Dat heeft net 5 seconden geduurd voor ze een nieuwe outfit mocht breien voor zichzelf Alsook heb ik toen geleerd dat ik awesome ben in projectiel kotsen; een anders vrij nutteloze vaardigheid, maar cool als party trick.
ik lust trouwens nog steeds geen bloemkool, dus daar zal wel wat gewenning bijzitten enzo.
|
03/02/12 08:19
|
zwanstnanihe
|
Toch weer geen nature vs nurture debat he. :/
|
03/02/12 08:42
|
whynot2000
|
Toch weer geen nature vs nurture debat he. :/
Smaak == Sexuele orientatie. Prove me wrong.
|
03/02/12 12:00
|
mawy
|
zoals we van Jimmy Neutron geleerd hebben hangt dat af van de volgorde waarin onze smaakpapillen zijn gerangschikt.
dat even ter zijde, er zit een waarheid in. maar die ontwikkeling loopt heel ons leven lang door, te beginnen in de baarmoeder zelfs. kleine kinderen houden van zoetere en mildere smaken, waardoor bitter eten zoals spruitjes, bonen, enzovoorts niet graag gezien zijn.
maar naarmate men ouder wordt verandert dat en gaat men ook bittere smaken verdragen en zelfs smakelijk vinden.
ik heb het zelf meegemaakt, ik lustte vroeger geen enkele groene groente (buiten komkommers fso) en nu eet ik bijna alles (buiten spruiten en spinazie) woehoe!
also
|
03/02/12 14:00
|
analekanale
|
(...)maar die ontwikkeling loopt heel ons leven lang door, te beginnen in de baarmoeder zelfs. kleine kinderen houden van zoetere en mildere smaken, waardoor bitter eten zoals spruitjes, bonen, enzovoorts niet graag gezien zijn.
maar naarmate men ouder wordt verandert dat en gaat men ook bittere smaken verdragen en zelfs smakelijk vinden. (...)
true that ik vond spruitjes en witloof vroeger niet te vreten... nu is het mijn lievelingseten nog steeds niet, maar ik lust het wel en vind het ook wel lekker. al vind ik pizza nog steeds wel lekkerder
|
06/02/12 21:15
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|