Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
26/05/12 06:34
Online: 5
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

Lifestyle «    ( 1 / 4 )    »
Vaste shampoo's

MMetamorphosis

Hallo!

Ik heb een tijdje geleden een redelijk groot stuk van mijn haar laten afknippen en ben nu van plan het extra goed te verzorgen zodat ik het langer kan laten groeien zonder de punten eruit zien als droge takken.
Nu ben ik dus ook opzoek naar betere producten voor in mijn haar. Ik was ik mijn haar redelijk vaak (ik heb periodes gehad dat ik het elke dag waste) wat dus slecht is voor u haar. Nu was ik het een dag wel en dan twee dagen niet. Onlangs stond ik in de Lush en daar heb ik een shampoobar gekocht, waar dus minder brol in zou zitten dan een gewone shampoo uit de supermarkt. Ik ben dus opzoek naar producten zonder brol zoals methylparaben, silicone, ... Ik heb onlangs ook een goedkope conditioner gevonden zonder brol in, gewoon een van het huismerk van kruidvat.

Maar dus, ik ben opzoek naar : haarmaskertjes, stylingsproducten, conditioner, serums, shampoo's, zonder brol in die toch verzorgend werken en uw haar gezond houden.

Iemand hier die lang haar heeft en die tips heeft om het gezond te houden?

Iemand die vaak droogshampoo gebruikt? Enig idee of het schadelijk is? Ik heb het zelf nog nooit gebruikt. Zo ja, Any prefrences?

edit: heeft iemand ervaring met vaste shampoo's van bvb chagrin valley?
03/02/12 11:26
PoundingSense

Ik vind het wel grappig hoe gij op uw haar zit te freaken :p

Siliconen zijn helemaal zo slecht nie voor uw haar als sommigen durven beweren. Ik zeg niet dat er idd geen brolshampoo's zijn,
want die zijn er met hopen (vooral de supermarkt producten). Koop uzelf een deftige kappershampoo en ge komt al een heel eind.
En uiteraard hebt gij ne shampoo gevonden zonder 'al die brol' in van een huismerk. Die shampoo is zo goedkoop dat het te duur is om die 'brol' daarin te doen ;) Maar zit zo nie te freaken op die dingen. Mijn haar is ook lang en ik gebruik ook shampoo met siliconen in.

Merken die echt wel iets doen voor uw haar: Morrocan oil, Bed Head, Aussi (enkel te koop bij de Etos in NL), ...
En in dit geval bedoel ik dus zowel de shampoos als de conditioners..
Haarmaskers: Pure kokosolie (te koop bij natuurwinkels, ik heb een pot van 500 g voor 6 euro), en als het net iets sneller moet maar daarom niet goedkoper: Lush H'Suan Wen Hua haarmasker, stinkt verschrikkelijk maar is zoooooo goed voor uw haar!
Droogshampoo: blijkbaar zou die van Lush ook goed werken.. Of dat spul echt schadelijk voor uw haar is betwijfel ik, aangezien dat volgens mij niet meer is dan wat ''poeder'' en aerosol.
Serum: Ik gebruik een serum van Lisap (vrij moeilijk te vinden) 13 euro voor 50 ml maar daar zit ne hittebeschermer ineens in.

Ohja, gebruik dus altijd ne heatprotector als ge uw haar droogt met ne haardroger of gaat steilen. Anders maakt ge heel uw haar kapot.
Of probeer da gewoon nie te gebruiken, maar als ik mijn haar niet droog met een haardroger hangt mijn haar plat tegen mijn hoofd.

Het is uiteraard uw eigen beslissing en idd uw haar goed verzorging kan wel is veel geld kosten, maar ik verzorg het nu al een dik jaar zo en mijn kapster zegt elke keer opnieuw hoe goed mijn haar eruit ziet en hoe hard het bekomen is (aangezien ik mijn haar al 5 jaar verf)
03/02/12 11:39
TheReaper

check.
Ik gebruik gewoonlijk enkel deftige kappersproducten//merken..
Maar dat is bij mij ook wel deels een beetje beroepsmisvorming.
In Gent zal ook wel ergens een Pro Duo zijn, veronderstel ik?
Oh en btw, regelmatig van (aangepaste kleur)shampoo wisselen kan ook geen kwaad.

;)
03/02/12 11:44
MMetamorphosis

Quote door PoundingSense
Ik vind het wel grappig hoe gij op uw haar zit te freaken :p

Siliconen zijn helemaal zo slecht nie voor uw haar als sommigen durven beweren. Ik zeg niet dat er idd geen brolshampoo's zijn,
want die zijn er met hopen (vooral de supermarkt producten). Koop uzelf een deftige kappershampoo en ge komt al een heel eind.
En uiteraard hebt gij ne shampoo gevonden zonder 'al die brol' in van een huismerk. Die shampoo is zo goedkoop dat het te duur is om die 'brol' daarin te doen ;) Maar zit zo nie te freaken op die dingen. Mijn haar is ook lang en ik gebruik ook shampoo met siliconen in.

Merken die echt wel iets doen voor uw haar: Morrocan oil, Bed Head, Aussi (enkel te koop bij de Etos in NL), ...
En in dit geval bedoel ik dus zowel de shampoos als de conditioners..
Haarmaskers: Pure kokosolie (te koop bij natuurwinkels, ik heb een pot van 500 g voor 6 euro), en als het net iets sneller moet maar daarom niet goedkoper: Lush H'Suan Wen Hua haarmasker, stinkt verschrikkelijk maar is zoooooo goed voor uw haar!
Droogshampoo: blijkbaar zou die van Lush ook goed werken.. Of dat spul echt schadelijk voor uw haar is betwijfel ik, aangezien dat volgens mij niet meer is dan wat ''poeder'' en aerosol.
Serum: Ik gebruik een serum van Lisap (vrij moeilijk te vinden) 13 euro voor 50 ml maar daar zit ne hittebeschermer ineens in.

Ohja, gebruik dus altijd ne heatprotector als ge uw haar droogt met ne haardroger of gaat steilen. Anders maakt ge heel uw haar kapot.
Of probeer da gewoon nie te gebruiken, maar als ik mijn haar niet droog met een haardroger hangt mijn haar plat tegen mijn hoofd.

Het is uiteraard uw eigen beslissing en idd uw haar goed verzorging kan wel is veel geld kosten, maar ik verzorg het nu al een dik jaar zo en mijn kapster zegt elke keer opnieuw hoe goed mijn haar eruit ziet en hoe hard het bekomen is (aangezien ik mijn haar al 5 jaar verf)

awel, van die pure kokosolie had ik ook al gehoord maar die vind ik dus nergens. :' ) Ik was in zo'n afrowinkeltje gaan kijken en toen had ik een product gebruikt op basis van kokosolie maar dus niet 100% puur en ik kreeg dat er amper uit :' ) echt.. damn. En naart schijnt in silicone wel zeer slecht omdat het een laagje op u haar legt dat ervoor zorgt dat uw haar veel minder makkelijk zijn natuurlijke oliën opneemt. Nujah, ik weet niet of dat waar is ofzo. En togh ja, ik freak niet over mijn haar, ik vind het gewoon belangrijk dat het gezond is aangezien ik het ook kleur. Also: ik doe niets schadelijks met mijn haar buiten wassen en kleuren. ik droog het altijd aan de lucht, ik stijl/krul het nooit.
03/02/12 11:45
MadameJoy

Ik gebruik shampoo van Fekkai, die kunt ge kopen in de ICI Paris
en ik ben daar eeeecht verliefd op :D
Die zijn echt geweldig goed!
03/02/12 11:46
PoundingSense

Die kokosolie kunt ge ook online bestellen, ik weet alleen de site niet meer.. Maar in van die natuur/biowinkels gaat ge dat sowieso vinden.
En wat siliconen betreft: Er zijn idd mensen die echt geloven dat het slecht voor uw haar is, maar ik heb ene shampoo zonder siliconen en mijn haar is dan ene droge nest. Het is een keuze die ge zelf maakt, maar bij mij heeft het absoluut geen effect op uw haar.
En kleuren legt ook een laagje rond uw haar dus..
Maar het scheelt echt al een pak als ge uw haar niet steilt of droogt met een haardroger.. Gewoon 1x per week haarmasker, haar niet te vaak wassen en cava..

Ohja en 1 tip die ik nog geef: ga écht elke 6-8 weken naar de kapper! Ik weet het, ge wilt lang haar en ze zitten eraan te knippen terwijl ge het lang wilt, maar zo houdt ge uw haar gezond. Des te langer dat ge niet naar de kapper gaat, des te kapotter raakt uw haar en des te meer moet er elke keer afgeknipt worden en zo komt ge in ne vicieuze cirkel..
Sinds ik dat doe merk ik écht verschil!
03/02/12 11:52
Nakkeskud

Ik heb lang haar, maar doe er echt helemaal niks mee, buiten het wassen om de 2 dagen. Ik vind dat altijd zo'n bullshit dat ge 1000-en-1 dingen in uw haar moet smeren. Laat dat gewoon lekker. Op tijd puntjes laten knippen en da's ok. 't Zelfde met rommel op uw gezicht smeren...
03/02/12 11:56
MMetamorphosis

Quote door PoundingSense
Die kokosolie kunt ge ook online bestellen, ik weet alleen de site niet meer.. Maar in van die natuur/biowinkels gaat ge dat sowieso vinden.
En wat siliconen betreft: Er zijn idd mensen die echt geloven dat het slecht voor uw haar is, maar ik heb ene shampoo zonder siliconen en mijn haar is dan ene droge nest. Het is een keuze die ge zelf maakt, maar bij mij heeft het absoluut geen effect op uw haar.
En kleuren legt ook een laagje rond uw haar dus..
Maar het scheelt echt al een pak als ge uw haar niet steilt of droogt met een haardroger.. Gewoon 1x per week haarmasker, haar niet te vaak wassen en cava..

Ohja en 1 tip die ik nog geef: ga écht elke 6-8 weken naar de kapper! Ik weet het, ge wilt lang haar en ze zitten eraan te knippen terwijl ge het lang wilt, maar zo houdt ge uw haar gezond. Des te langer dat ge niet naar de kapper gaat, des te kapotter raakt uw haar en des te meer moet er elke keer afgeknipt worden en zo komt ge in ne vicieuze cirkel..
Sinds ik dat doe merk ik écht verschil!

Ja, kben nog opzoek naar een kapper die goedkoop ENKEL de puntjes knipt :p Want ik heb een die duur is en die niet alle puntjes knipt als ik het wil maar wel goed is qua snit enz en dan heb ik een die iets goedkoper is maar die wel veel afknipt. Ik ben dan de vorige keer speciaal naar door geweest omdat er ECHT EENS VEEL AF MOEST :p en die andere da nooit doet, ookal vraag ik het haha :D
03/02/12 11:58
MMetamorphosis

Quote door Nakkeskud
Ik heb lang haar, maar doe er echt helemaal niks mee, buiten het wassen om de 2 dagen. Ik vind dat altijd zo'n bullshit dat ge 1000-en-1 dingen in uw haar moet smeren. Laat dat gewoon lekker. Op tijd puntjes laten knippen en da's ok. 't Zelfde met rommel op uw gezicht smeren...

Ik begrijp u wel hoor, maar voor mensen die hun haar kleuren is dat echt anders, dan hebt ge wel iets nodig om die 'schade te herstellen' , zeg maar. Ik heb al 100 x getwijfeld om te stoppen met kleuren maar mijn natuurlijke haarkleur is echt lelijk. :' ) Also: niets op uw gezicht smeren is ok als ge geen probleemhuid hebt. Anders hebt ge zulke dingen ook wel nodig. Maar dus: prijs u gelukkig, Nakkeskud.
03/02/12 12:00
MissNemo

Haaaaaaaaaa strak plan! Na verloop van tijd leert ge de 'goeie' merken er wel uitpikken, zonder boecht. Mijn meest recente ontdekking is de nieuwe rainforest-haarlijn van The Body Shop, zonder siliconen, parabenen en al die shit en lekker verzorgend. Ik ben zelf ook zot van een deel van de Inecto Pure Coconut lijn, vooral de conditioner en de glossing spray is echt geweldig. (Oppassen voor het serum en het masker, bevat siliconen!)

Also, 'bout the silicones (een discussie die ik al duizend keer gevoerd he B) : als ge stopt met siliconenshampoo en -conditioner, prepare for mayhem. De eerste weken/maanden gaat uw haar droog en onkambaar lijken. Logisch, want da laagje wordt niemeer in stand gehouden. Gewoon goed verzorgen en uiteindelijk wordt uw haar terug 'fatsoenlijk', met het verschil dat het dan écht gezond is en ni gewoon gezond lijkt door de siliconen.

Om af te sluiten, raad ik u aan om uw haar geregeld nekeer van Cassia (neutrale henna) te voorzien. Alle voordelen van henna (voller, gezonder en glanzender haar) zonder extra kleurtje.
03/02/12 12:02
Spoenk

in de body shop hebben ze dat
03/02/12 12:03
MMetamorphosis

Quote door MissNemo
Haaaaaaaaaa strak plan! Na verloop van tijd leert ge de 'goeie' merken er wel uitpikken, zonder boecht. Mijn meest recente ontdekking is de nieuwe rainforest-haarlijn van The Body Shop, zonder siliconen, parabenen en al die shit en lekker verzorgend. Ik ben zelf ook zot van een deel van de Inecto Pure Coconut lijn, vooral de conditioner en de glossing spray is echt geweldig. (Oppassen voor het serum en het masker, bevat siliconen!)

Also, 'bout the silicones (een discussie die ik al duizend keer gevoerd he B) : als ge stopt met siliconenshampoo en -conditioner, prepare for mayhem. De eerste weken/maanden gaat uw haar droog en onkambaar lijken. Logisch, want da laagje wordt niemeer in stand gehouden. Gewoon goed verzorgen en uiteindelijk wordt uw haar terug 'fatsoenlijk', met het verschil dat het dan écht gezond is en ni gewoon gezond lijkt door de siliconen.

Om af te sluiten, raad ik u aan om uw haar geregeld nekeer van Cassia (neutrale henna) te voorzien. Alle voordelen van henna (voller, gezonder en glanzender haar) zonder extra kleurtje.

Ik dacht dat ge geen henna op u haar moogt doen als ge dat kleurt?
03/02/12 12:08
poezestreep

ik was mijn haar ook elke dag en in de zomer zwem ik elke dag (wel in een zwembad zonder chloor, maar tis nog steeds niet ideaal) en dan was ik mijn haar twee keer. Vroeger gebruikte ik altijd shampoo van nexus, supergoe gerief, maar ge vindt dat dus werkelijk bijna nergens -_-'. Soit, nu gebruik ik shampoo van rituals en dat werkt toch ook goed. Dan 1 x in de maand ofzo met conditioner als het droog wordt, maar dat heb ik bijna nooit voor, tenzij in de zomer dan ^^
Ik heb wel echt geen verstand van shampoo. Diene ruikt goe.
03/02/12 12:30
AllThatGlitters

die bars van lush maken mijn haar zo droog!
ik ga voor JOICO te koop bij de betere kapperszaak
03/02/12 12:46
Mrliz

En waar of van welk merk vind je zo'n heatprotector? Want ik droog mijn haar altijd met de haardroger (ik laat het eerst even aan de lucht drogen en dan finishen met haardroger) en ik gebruik daar eigelijk niets voor... Maar ik heb wel de indruk dat mijn haar daarvan weet.

Ik koop wel producten van de supermarkt (conditioner van Fructis, shampoo van Herbal Essences, masker van Nivea) en ik wissel gewoon af en toe eens af dus ik ken er eigelijk allemaal niets van, ik koop gewoon iets in de winkel en ik gebruik dat :' ) ik ben er wel tevreden van... maar daarom dus dat ik niet zomaar naar de kapper durf stappen en daar iets vragen omdat ik dan schrik heb dat ik met een minipotje van 30 euro buitenkom en daar heb ik persoonlijk geen zin in.

Dus iemand tips voor die heatprotector met prijs liefst? Dan heb ik een ideetje...
03/02/12 12:46
diem

ik heb krullen en ik volg de "curly girl method" haha
geen shampoo (siliconen, parabenen e.d.)
dus ik gebruik producten van the body shop, de moisture-lijn, en ik ben daar toch echt zot content van, mijn haar is sindsdien veel minder droog (ook zeker die maskers zijn aan te raden!)
ma da kost natuurlijk wel 10 euro ofzo voor een buske
03/02/12 12:53
Mokeponn

Amai wtf :' )

Ik was mijn haar (komt -10 cm aan mijn poep) om de twee dagen en doe da met gewone hoofd&schouders en conditioneer van syoss, omdat ik anders niet door mijn haar geraak. En 1 keer in de week smeer 'k daar wel is zo een 2minuut ding op van syoss.

Why de fuck doet iedereen keiveel op zijn haar? Als ge da gewoon niet te veel verhit met stijltangen enzo blijft da toch gezond? Alleja, bij mij toch :' )
03/02/12 13:37
Mokeponn

Quote door Mrliz
En waar of van welk merk vind je zo'n heatprotector? Want ik droog mijn haar altijd met de haardroger (ik laat het eerst even aan de lucht drogen en dan finishen met haardroger) en ik gebruik daar eigelijk niets voor... Maar ik heb wel de indruk dat mijn haar daarvan weet.

Ik koop wel producten van de supermarkt (conditioner van Fructis, shampoo van Herbal Essences, masker van Nivea) en ik wissel gewoon af en toe eens af dus ik ken er eigelijk allemaal niets van, ik koop gewoon iets in de winkel en ik gebruik dat :' ) ik ben er wel tevreden van... maar daarom dus dat ik niet zomaar naar de kapper durf stappen en daar iets vragen omdat ik dan schrik heb dat ik met een minipotje van 30 euro buitenkom en daar heb ik persoonlijk geen zin in.

Dus iemand tips voor die heatprotector met prijs liefst? Dan heb ik een ideetje...

Ik weet dat er zo een busjes in de kruidvat staan :) Mijn ma heeft er eentje van syoss
03/02/12 13:38
Advisor88

Doe geen moeite, zelfs met mooi lang haar...
03/02/12 13:46
DreamingOfLife

Ik ben er zelf nog niet uit wat ik vind van heel de 'wel of niet siliconen gebruiken' al merk ik wel dat als ik producten gebruik met veel siliconen in mijn haar wat droger aanvoelt... (maar mijn haar voelt altijd droog aan dus pfoe :p )

Ik raad je die shampoo bars van lush erg af... daar zit SLS in en die zijn erg uitdrogend, voor mij deden ze alvast meer slecht dan goed. Je kan best gewoon een goede shampoo uit de kapperszaak kopen en dan heb je voor ongeveer dezelfde prijs iets veel beters. Ikzelf gebruik nexus, tigi, loréal professionel...

Kokosolie haal ik gewoon uit de biowinkel en dat gebruik ik soms als serum, als haarmasker ed... natuurlijker als dat gaat het niet worden :)

En als heatprotector kan je in de kapperszaak veel vinden: bv. chi silk infusion (farouk), tigi heeft zijn eigen, l'oréal ook. Een vriendin van mij had er ene uit het kruidvat en die haar haar ging daar massaal kapot van... zou ik dus persoonlijk niet proberen.
Vaak is het motto wel waar 'you get what you pay for'. Tenzij je natuurlijk supermooi en makkelijk haar van uzelf hebt, dan moet je wss niet veel doen om ze mooi te houden :p
03/02/12 13:47
«    ( 1 / 4 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.068811 seconden.