| |
|
| Alain de Botton wil tempel voor atheïsme |
RubenSletsel
|
Ik vind het ook vrij idioot ja. Atheïsme is het nieuwe christendom aan het worden.
Ergens is het precies alsof ze nu de wereld en geschiedenis als een soort wonder/godsbeeld gaan bezien en dit gaat volgens mij toch vrij hard in strijd met de boodschap achter het atheïsme.
Anyways, 21/12/2012 nadert.
|
09/02/12 09:45
|
ikbenlara
|
ik volg de dawkins man. want ik ben ne volger.
|
09/02/12 10:00
|
whynot2000
|
Het punt van atheïsme is net dat er geen centrale organisatie of vastgelegd denkbeeld is. Dat wordt meer een tempel voor het humanisme.
Maar ik moet ook nog een atheïst kunnen zijn terwijl ik toch alles en iedereen haat, of enkel buitenlanders, of wetenschap, of vrouwen, of vooruitgang. Als ik dat zou willen, natuurlijk.
|
09/02/12 11:07
|
Daav
|
Silly atheists. Toch wel enorm tegendraads. Weet ge wat een leuke herinnering is aan de nietigheid van de mens? De mens.
Stop met trollen en ga terug naar Reddit, Alain.
|
09/02/12 11:23
|
Tacoontjeuh
|
nen tempel voor het atheisme? man man man.. wat is het volgende? een parlement voor het anarchisme?
|
09/02/12 11:32
|
agarwaen
|
Gohja, hier in België hebben we al een vrijzinnige kerk die zich inschrijft in de verzuiling, dus waarom geen tempel?
|
09/02/12 12:02
|
Ayel
|
Ik vind het ook vrij idioot ja. Atheïsme is het nieuwe christendom aan het worden.
Ergens is het precies alsof ze nu de wereld en geschiedenis als een soort wonder/godsbeeld gaan bezien en dit gaat volgens mij toch vrij hard in strijd met de boodschap achter het atheïsme.
Uhu, zo kwam het voor mij ook over.
|
09/02/12 12:03
|
einherjar
|
Uhu, zo kwam het voor mij ook over.
Idem hier
|
09/02/12 12:11
|
astrozombie138
|
dat ze dan een allesomvattend wetenschapsmuseum oprichten ofzo he, musea zijn evengoed tempels van humanisme en in zekere mate atheisme
|
09/02/12 12:18
|
astrozombie138
|
nen tempel voor het atheisme? man man man.. wat is het volgende? een parlement voor het anarchisme?
Bakunin for president!
|
09/02/12 12:18
|
Posca
|
Welke liturgische teksten zouden kunnen 'gepreekt' worden in zo'n tempel? Alain de Botton stelt Plato en Jane Austen voor. Dat zou wel interessant kunnen zijn.
Blijft wel absurd.
|
09/02/12 12:36
|
Partlyneon
|
Ik stel voor dat ge het woord Anarchisme is op zoekt..en als ge dan toch bezig bent zoek dan ineens de woorden 'parlement', 'president' en 'voor' op.
|
09/02/12 12:41
|
Jaikalymaa
|
"Een tempel voor atheïsme.. contradictie? Is het niet beter om dat geld te besteden aan iets nuttiger, of is het een goed idee?"
All hail the monetary system lol
|
09/02/12 16:33
|
fishmeester
|
Alsof het feit dat de wereld over miljoenen jaren heen geëvolueerd is, gelijkstaat aan atheïsme.
|
09/02/12 16:39
|
| |
|