Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
26/05/12 06:35
Online: 6
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

School «    ( 1 / 1 )    »
Winterblues

MamselDeFrikandel

Hoi,

Ik moet voor school een artikel schrijven over de ‘winterblues’. Vele mensen voelen zich in de winter nogal down en hebben moeite om normaal te functioneren, onder andere door een gebrek aan licht en energie. De klachten verdwijnen vanzelf in het voorjaar. Nu vroeg ik me af of er op noxa mensen zijn die hieraan lijden.
-Wat is je naam en leeftijd?
-Wat zijn je symptomen?
-Keren deze jaarlijks terug? (en kwamen ze dit jaar bijvoorbeeld later door het langdurige goede weer?)
-Ben je naar de dokter gegaan, en zoja, welke behandeling kreeg je? (bv. lichttherapie)
-Heeft dit geholpen?

Alvast bedankt!

14/02/12 22:15
astrozombie138

winterblues all year long
14/02/12 22:19
JulieAndrews

Ze noemen dat S.A.D. , Seasonal affective disorder
Ik heb daar nooit last van, ik ben altijd intens gelukkig, onafhankelijk van de seizoenen!
Wat is het leven toch fantastisch
14/02/12 22:34
dandylullaby

Quote door astrozombie138
winterblues all year long

what he says...
14/02/12 22:43
muHKa

Ik weet niet of ik het echt werkelijk heb, misschien ben ik er gewoon een beetje gevoelig aan.
Ik krijg wel telkens pijnlijke ogen, regelmatige hoofdpijn en gewichtstoename terug.
Nooit voor naar de dokter geweest maar ik heb wel net van mijn liefje zo een 'lichttherapie-lamp-ding' gekregen die ik op mijn kamer opzet. Het verhelpt niet alles, maar ik merk wel een licht positief verschil (helderder, minder pijnlijke ogen).
14/02/12 23:04
Hanimal

Quote door muHKa

Ik weet niet of ik het echt werkelijk heb, misschien ben ik er gewoon een beetje gevoelig aan.
Ik krijg wel telkens pijnlijke ogen, regelmatige hoofdpijn en gewichtstoename terug.
Nooit voor naar de dokter geweest maar ik heb wel net van mijn liefje zo een 'lichttherapie-lamp-ding' gekregen die ik op mijn kamer opzet. Het verhelpt niet alles, maar ik merk wel een licht positief verschil (helderder, minder pijnlijke ogen).

gewichtstoename is geen symptoom van slecht weer e
14/02/12 23:11
ronkedoor

ik ben in de winter wel vaker down of humeurig maar dat heeft iedereen wel zeker.
14/02/12 23:27
Jorunn

Quote door JulieAndrews
Ze noemen dat S.A.D. , Seasonal affective disorder
Ik heb daar nooit last van, ik ben altijd intens gelukkig, onafhankelijk van de seizoenen!
Wat is het leven toch fantastisch

Is dat hetzelfde als winterdepressie? Want ik heb onlangs gelezen dat er nog wel een verschil is tussen de winterblues en winterdepressie. Er is echter vaak verwarring.
15/02/12 00:05
hyade

tzit allemaal tusse de oren
15/02/12 00:05
MMetamorphosis

heb ik ook geen last van. Ik kom, ondanks dat het winter is nog vaak buiten. Misschien heeft dat ermee temaken. En oh, ik ben ook wel heel gelukkig met mijn leven op dit moment. Mijn geluk heeft nooit echt 'geswingd' met de seizoenen ofzo.
15/02/12 00:19
xRauwrr

Ik merk wel dat ik in de winter toch wel een deel gevoeliger ben en meer moodswings heb en minder spontaan vrolijk ben en minder energie heb. Maar om daar nu voor naar een dokter te gaan..
15/02/12 01:29
Umleitung

Ik was jaren geleden, toen ik dikwijls pas om 10, 11 of 12 uur opstond, vaak depressief en futloos in de winter, maar sinds ik om 6 of 7 uur opsta, heb ik daar geen last meer van. Wellicht heeft dat te maken met licht(gebrek). In de winter zijn de dagen kort en de nachten lang, als je dan een gat in de dag slaapt, zie je te weinig daglicht.
15/02/12 06:49
Roma

Geen last van, hier schijnt de zon (bijna) altijd. Ben in de winter even down en humeurig als in de zomer :p
15/02/12 12:01
muHKa

Quote door Hanimal

gewichtstoename is geen symptoom van slecht weer e

Maar wel een kenmerk de winterblues. Wat dus niet gewoon 'maar slecht weer is'.
16/02/12 09:10
Hanimal

ik vind da eerder een kenmerk van weinig zelfbeheersing :p
tis winter kmoet veel ete :(
16/02/12 10:22
wayside

Eeuwige liefde voor de winter.
23/02/12 22:46
xxNatje

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik sneller geirriteerd en somber loop als het hele dagen regent, koud is, donker weer is. Als het warm weer en zonnig is, voel ik mij vrolijker, ben ik beter gehumeerd, wil ik meer doen. Maar vaak hangt mijn humeur ook van andere dingen vast hoor, want zo ben ik wel het hele jaar door lastig. Maar het weer heeft soms wel een invloed.
04/04/12 22:51
«    ( 1 / 1 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.108371 seconden.