| |
|
MrsLindeee
|
Hallo allemaal!
Mijn mama en ik waaren daarnet naar 'Komen eten' aan het kijken, relaxprogramma bij uitstek En daar werd er dit gemaakt: dessert
Mijn mama vond wat er onder de petit beurre lag wel leuk en wil dat zelf ook wel is maken. Die mens op tv noemde het een 'wafelkoekje' maar in het recept is dit nergens terug te vinden.
Vandaar, zijn er hier keukenprinsen/prinsessen die weten hoe je dit wafelkoekje moet maken?
|
15/02/12 17:56
|
FreeHug
|
Fuck da wafeltje, het is die gemetste taart die awesome goed is.
|
15/02/12 18:00
|
MrsLindeee
|
maar dat recept kan je overal vinden eh
|
15/02/12 18:02
|
MetalGirl
|
ge bedoelt dat rooster onder die taart?
|
15/02/12 18:02
|
AlwaysLate
|
Is dat niet gewoon deeg voor wafels? En dan gespoten op slechts één kant van het wafelijzer waarschijnlijk, zodat enkel de gleuven gevuld worden en je een soort rooster krijgt..
|
15/02/12 18:19
|
MetalGirl
|
dan krijgt ge dat er nooit meer uit. Dat is gewoon op bakpapier of zilverpapier heel kort in de oven gebakken. De kans is groot dat ze zoiets nog wel in de makro verkopen
|
15/02/12 18:22
|
Fernando
|
Ik dacht dat ik een wafelkoekje bij u mocht komen eten
|
15/02/12 18:25
|
tigersushii
|
die recepten staan toch op de site van komen eten? of zegt de peter da soms voor de mop misschien!
|
15/02/12 18:26
|
MrsLindeee
|
Voorlopig helaas nog geen wafelkoekjes bij mij om te eten
En in de oven lijkt me ook de meest logische oplossing, maar kwas niet zeker
@tigersushii: in het recept gaat het alleen maar over de petit beurre ( ook al gezegd in mijn vraagstelling )
|
15/02/12 18:44
|
Aspen
|
Dat kan wafel-deeg zijn op een rooster gebakken ja, maar ik ben daar niet zeker van?
In ieder geval, als ge dezelfde fijne textuur wilt, maar toch van iets "steviger" deeg,
zou ik chou-beslag gebruiken, en dat met het kleinste formaat spuitkopje op een plaat (met bakpapier!!) spuiten.
(chou-beslag is ook wat ze gebruiken voor o.a. Zwanen-kopjes of eclairs)
|
15/02/12 20:13
|
xgamecubex
|
wie wilt die wafel nu als ge ook een petit beurre koek/taart/gemetste toren kunt eten?
|
16/02/12 01:07
|
Hanimal
|
die taart is echt belachelijk zwaar. pure creme au beurre yuk
|
16/02/12 10:20
|
lespoire
|
das toch maar voor de schoonheid da koekske, kzou daar echt ni veel van verwachten!
|
16/02/12 10:49
|
deatheyesseenofuture
|
kunt ge ni gewoon ne wafel bakken, en dan met een patattenmes die vierkantjes er uit snijden?
|
16/02/12 12:49
|
MrsLindeee
|
@Aspen: Bedankt, dat kan het wel eens zijn denkik!
@deatheyesseennofuture: ik denk dat als je dat er gewoon uitsnijdt, het dan een te 'slappe' structuur is
|
16/02/12 16:53
|
deatheyesseenofuture
|
hmm, waarschijnlijk wel.
Maar als je dat combineert met het recept van Aspen, dan zou het misschien wel kunnen werken
|
16/02/12 17:16
|
Torturedvision
|
Fuck da wafeltje, het is die gemetste taart die awesome goed is.
Inderdaad. Al doe ik er meer chocolade bij
|
19/02/12 13:36
|
| |
|