| |
|
| Feromonen een handje helpen? |
lololaatje
|
Dames en heren,
Een aantal vraagjes uit curiositeit:
Hoe gevoelig zijn jullie voor geuren?
Hoe belangrijk schatten jullie de geur van jullie minnaar/minnares in?
Wat voor effect(en) kan het op je hebben?
Dragen jullie bewust het parfum dat hij/zij verkiest? En waar breng je je parfum aan?
Wanneer ruikt iemand het lekkerst en wijt je dat aan je eigen partialiteit tegenover die persoon of geloof je vast dat het zijn/haar natuurlijke geur is die je gewoon bevalt los van alles?
Ik spreek hier niet over lastige lijfgeuren, want persoonlijk kan ik met zo iemand niets aanvangen. Beschouw me als een oppervlakkig geval, maar voor mij persoonlijk is een jonkheers geur haast net zo belangrijk als zijn persoonlijkheid. Of haast net zo aanlokkelijk is vast beter gesteld.
Als een jongeman met Creed komt opdagen -het mag zo cliché zijn als je wil - dan sta ik te trillen op m'n benen. Laat staan dat hij die geur achterlaat op je kussen vermengd met zijn ochtendgeur...
Süskind had alvast een fijne kijk op het gegeven.
Maar goed, enlighten me!
|
16/02/12 21:27
|
poezestreep
|
Mijne prof zei "als ge zeker wilt zijn dat ge als koppel elkaar echt kunt verdragen, zou je eigelijk vijf weken naakt moeten rondlopen in de jungle en u in die tijd niet wassen, dan pas kent ge elkaars geur en weet ge of ge die kunt verdragen".
Ik prefereer parfum. Ik ben vrij gevoelig voor geuren, maar eerder bij het koken dan bij mensen. Ik let daar in het algemeen niet echt zo op. Ik vind het wel altijd zeer aangenaam als iemand echt lekker ruikt, maar voor de rest heeft dat geen speciale effecten op mij. Ik krijg wel echt altijd honger als ik lekker eten ruik
Chance eau tendre van chanel vind ik echt supergoe en doe ik altijd in mijn nek. Wel omdat ik die zelf goed vind, ik trek mij niet bepaald iets aan van wat anderen goed vinden. Tenslotte loop je zelf de hele dag rond in die geur hé..
|
16/02/12 21:38
|
pijlbord
|
Als man ken ik maar een beperkt aantal categorieën geur natuurlijk: Aangenaam, niet aangenaam, geur van voedsel.
Dat is het zowat.
Zolang mijn lief qua geur onder de categorie aangenaam valt is het goed.
Maar ik geloof wel dat uw lijfgeur veel doet met het onbewuste van mensen blablabla en veel invloed heeft. (dan heb ik het dus niet over een zweetgeur ofzo he, subtieler dan dat)
|
16/02/12 21:39
|
Justpurrrfect
|
Om eerlijk te zijn, mijn reukvermogen is barslecht. Ik kan wel genieten van mijn vriend zijn parfum, maar het laat me meestal niet al trillend achter. Als ik door zijn (lichaams)geur beïnvloed word (wat uiteraard zo zal zijn), dan merk ik er toch weinig van. Zijn geur geeft me eerder een gevoel van veiligheid en zekerheid dan van lust.
Mijn vriend daarentegen zegt dat hij meer zin krijgt in mij als ik parfum draag (een appel van Nina Ricchi, denk ik) en af en toe gebruik ik het dan ook voor die reden. Een kant van mijn hals als ik het niet wil laten opvallen, beide kanten als ik wil dat hij het subtiel opmerkt en beide kanten + mijn polsen als ik wil opvallen.
|
16/02/12 21:42
|
MetalGirl
|
Als man ken ik maar een beperkt aantal categorieën geur natuurlijk: Aangenaam, niet aangenaam, geur van voedsel.
Dat is het zowat.
Zolang mijn lief qua geur onder de categorie aangenaam valt is het goed.
een lief dat naar voedsel ruikt is niet goed?
Ik vind het verschrikkelijk als een man te veel parfum op doet. Ik moet al niezen als die pas gewassen kleren aanhebben. Maar ja een beetje fris ruiken mag wel.
Ik had ooit wel een lief en als die zo pas gesport had vond ik die eigenlijk wel goe ruiken. Maar die was daarvoor dan pas gewassen en die had geen overgewicht dus dat was 'gezond zweet' en ook niet overdreven veel.
Ik gebruik zelf af en toe is eau de toilet maar parfum vind ik te straf.
En ik doe dat dan op mijn tshirt want in uwe nek is dat niet tof als iemand uw daar zou kussen weet ik uit ervaring. Maar als niemand mij moet kussen doe ik dat wel gewoon op mijn lijf.
Ik heb is ene keer zo de favoriete geur van een lief gekocht maar eigenlijk stonk dat kei hard naar bomma's dus ik heb dat weg gesmeten
|
16/02/12 21:52
|
agarwaen
|
Goh, parfums zijn leuk, maar weinig bijzonders. Soms kan iemands lichaamseigen geur (als in: niet wanneer die vuil zijn enzo) mij aanspreken. Meer zelfs dan parfum kan die mij van de wijs brengen. Ik had 't onlangs nog bij iemand met wie ik de hele dag op stap was. Telkens als ik haar rook zwijmelde ik even. Heel prettig. Maar ik kan die geur onmogelijk benoemen, zelfs voor de geest halen is al zo moeilijk. Ik ben in dat opzicht totaal niet zoals Grenouille, wat wel jammer is.
|
16/02/12 21:57
|
Wakkie
|
Ik ben verzot op iemand haar geur...jammer genoeg.
|
16/02/12 22:00
|
DeTijd
|
Mijn lief ruikt lekker, naar lavendel meestal, en als ik meerdere dagen van hem gescheiden ben geweest, dan valt me dat altijd op hoe hij ruikt en doet mij dat denken aan onze eerste ontmoeting en word ik weer superverliefd.
Wij hebben veel wierook en etherische oliën liggen, zo'n geurtjes zijn altijd wel fijn.
Ik let eigenlijk totaal niet op hoe iemand ruikt, tenzij soms bij mijn lief.
Ah ja, en ik ben verlekkerd op zijn lichaamsgeur.
|
16/02/12 22:03
|
JulieAndrews
|
dat ben ik! dat ben ik!
Ik hou ook van geuren! De intensiteit waarmee ze stemmingen en herinneringen tevoorschijn kunnen toveren hebben mij al vaker met verstomming geslagen. De geuren van seks en mijn 'minnares' vallen daar ook onder.
Geur is zeker één van m'n favoriete zintuigen, misschien heb ik zelfs een geurfetisj ofzo
Tijdens mijn eerste psychedelische trip heb ik zo bijna een naaldboom opgesnoven omdat die zo lekker rook
|
16/02/12 22:26
|
DeTijd
|
Ah ja, en den dieje hierboven zei ooit dat ie bijna een wijf had binnengedraaid met hetzelfde parfum
'De appel' van Nina Ricci die iedereen gebruikt dus
Maar ik draag eigenlijk niet vaak parfum
En sindsdien nog veel minder
|
16/02/12 22:37
|
Followmehome
|
Niet belangrijk sta er er eigenlijk nooit bij stil, af en toe als er een kerel op de bus stapt met een heel lekkere geur is dat van *mmmm*
of bij mijn lief "mm dat ruikt enorm lekker*
Van parfums ken ik niets, ik krijg zoiets meestal voor kerst of weet ik veel en dan gebruik ik dat tot het op is. Ik breng mijn parfum aan bij mijn nek/borstzone. Een vriendin zei eens "heb je *naam van een merk* op " ahja ... ik wist niet eens dat andere het konden ruiken maar da's dan goed zeker.
Ik zou nooit veel geld er aan kunnen geven, leuk cadeau maar voor mij niet veel belang/betekenis.
|
16/02/12 22:43
|
KissTheGun
|
Ik gebruik zelf ne vaste parfum, soms afgewisseld met ne andere. Dus ik heb twee 'vaste' geuren voor mijzelf. Ik vind die zelf lekker ruiken, maar ook omdat veel mensen zeggen dat die geur hen doet denken aan mij en omdat die 'bij mij past' en ik vind da wel leuk da mensen uw geur 'herkennen'. Mijne exvriend prefereerde één van die twee geuren, en ik droeg wel vrij bewust diene reuk als ik hem zag. Maar da was een prille relatie, dus dan doet ge nog hard uw best. Ik doe mijne parfum meestal gewoon in mijn bort/halszone. Maar wanneer ik wegga of naar het toenmalig lief ging, dan deed ik ook op mijn polsen en streek ik ook eens achter mijn oren. Dat had altijd een goe effect :' )
Zelf ben ik heel gevoelig aan geuren, ik ruik echt ontzettend goed. Ik associeer ook veel dingen bij geuren, en zo heb ik ooit ne knappe jongen leren kennen die dezelfde parfum had als mijn vader. Echt, die is nooit meer sexy geweest voor mij. Eén van mijn exliefkes had ook dezelfde reuk als mijn eerste liefke ooit, en da waren ook altijd flashbacks, ... Er zijn wel bepaalde parfums die voor mij echt "bam, ik bespring u binnen de seconde" zijn, maar ik vind da ne man nog altijd het beste ruikt als ie naar zichzelf ruikt. Lichaamsgeur, en zelfs een beetje mannenzweet. Echte ventennnn (l)
|
16/02/12 23:16
|
Morthagg
|
Ik gebruik eigenlijk nooit parfum, al ben ik er een tijd geleden wat meer mee begonnen omdat het mij wel leuk doet voelen en omdat ik stiekem hoopte dat er een bepaalde jongen wat meer aan mij zou komen snuffelen. Beetje op nek en polsen, en soms wrijf ik mijn polsen dan ook even over mijn buik, heh.
Maar ik vind dat zulke dingetjes een uitzondering horen te zijn, ook bij de andere sekse. Het is heel plezant om mijn neus eens in een jongensnek te steken en een lekker geurtje op te snuffelen, of eens aan een shirt of trui te sniffelen en een vleugje jongensgeur op te vangen.. rrr. Maar ik zou heel snel 'verzadigd' zijn moest die elke dag iets van parfum dragen.
Ik heb tegenwoordig een semi-permanente verstropte neus, maar als er een jongensgeurtje voorbij komt dan kan ik echt zo'n irritante kriebel krijgen. Dat hoeft trouwens niet per se parfum te zijn, maar evengoed kan ik echt dikke kriebels krijgen van de gewone natuurlijke geur van een jongen, al kan ik niet bepaald beschrijven hoe dat riekt. Niet zo'n bewuste geuropname denk ik.
Geur heeft voor mij toch een speciaal effect. Onlangs ving ik opeens een vleug geur op die mij terug deed denken aan de kleren van een lief van 6 jaar geleden. Dat was wel een beetje een mindfuck.
|
16/02/12 23:36
|
MetalGirl
|
dat is toch geen mindfuck. Dat is gewoon iemand die voorbijkomt die hetzelfde waspoeder gebruikt
|
16/02/12 23:49
|
lololaatje
|
dat is toch geen mindfuck. Dat is gewoon iemand die voorbijkomt die hetzelfde waspoeder gebruikt
Dat kan echt wel een sterk effect op je hebben. Ik kan behoorlijk onrustig worden van bepaalde geuren en mak als een lammetje van andere, laat stáán dat er dan herinneringen aan intimiteit mee gemoeid raken... brrrr.
|
16/02/12 23:52
|
MetalGirl
|
ja ok dat dat herinneringen bovenhaalt is normaal denk ik? maar het is niet raar dat er mensen zijn die hetzelfde ruiken als uw ex ofzo.
Ik vind het ook wel gezellig als mijn bed zo nog een beetje ruikt naar iemand of mijn kleren als ik in die zijne zetel gezeten heb. Tenzij die kei hard stinkt natuurlijk maar dan zou ik er niet zo lang bij blijven om de geur een kans te geven in mijn textiel te trekken
|
16/02/12 23:58
|
Morthagg
|
Ja, nee, ik bedoel dat het effect daarvan nogal een mindfuck was. Precies of ik was terug efkes in mijn 16-jarige ik gebliksemd. En het was een van onze eigen lakens die pas gewassen waren
|
17/02/12 00:01
|
astrozombie138
|
amai, ik wist niet dat sommige mensen zo gevoelig zijn aan geuren, ik heb dat totaal niet eigenlijk
|
17/02/12 00:02
|
Daav
|
totaal geen last van. Alee, als het mooi riekt, dan is da wel enorm awesome. Maar ik heb het meer dat als de andere persoon wat stinkt, dan is da op zich wel ne mindere. Maar ik ben geen 12jarige, dus zet ik me daar over in zowat 2sec.
|
17/02/12 00:12
|
MissTeeQ
|
Ik ben zelf ook heel gevoelig aan geuren. Mijn vriend vind ik bijvoorbeeld heel lekker ruiken, of het nu met reuk is, of zonder. Al moet ik wel zeggen dat ik een heel tintelend gevoel in mijn buik krijg als hij zijn goede reuk weer op heeft
En om één of andere reden vind ik hem na de seks ook heel lekker ruiken. Geen flauw idee hoe dat komt, maar 't is nu eenmaal zo. Als ik reuk op heb, draag ik die altijd in mijn hals, onder mijn kaaklijn, zeg maar.
Als het op mijn eigen geur aankomt, doe ik heel af en toe een beetje reuk op, maar niet teveel, want ik heb nogal sterke reuk en anders zit ik de ganse dag te niezen
Sommige mensen (en dan heb ik het over zowel mannen als vrouwen, eigenlijk) stinken voor mij ook echt. Nu niet dat die een zweetgeur hebben of zo, maar ik kan daar niet lang bij in de buurt blijven. Die hun geur spreekt mij ook helemaal niet aan, en met zo'n mensen zou ik ook geen vrienden kunnen blijven denk ik...
|
17/02/12 08:19
|
| |
|