| |
|
| Externe flitser Canon 500d |
Microgolfoven
|
Hallo,
Ik ben opzoek naar een externe flitser voor mijn Canon 500D.
Ik wil hem vooral gebruiken voor Portretten en Nightlife.
Iemand tips?
Bedankt.
|
17/02/12 09:46
|
weird021
|
Canon 430ex II of Canon 580ex II, maar laten we er even bij vermelden dat het allebei tot de topklasse van canon behoort en dus enorm duur zijn. Ge kunt ook van ne Metz gaan, zijn een (heel) stuk goedkoper en werken ook deftig. Nuja, ik ben een Canon man en alles wat ik koop voor men camera is van Canon, omdat mijn gedachte is Canon op Canon werkt het beste, geen gezeik met andere merken.
Nu paar andere vragen? Waarom gaat ge een externe flits gebruiken voor portretten, want op zich hebt ge weinig aan 1 externe flits voor portretten. (tenzij ge er ne gary fong diffuser op zet.) En nightlife met een flits? uitleg graag? Want begin te denken dat ge beter af zou zijn met een lichtsterk objectief.
|
17/02/12 12:02
|
Microgolfoven
|
vragen.
ik gebruik een diffuser! en ik wil gebruik maken van een ring flash.
nightlife met flits, ja, zeker! ik heb ook een lichtsterk objectief, maar soms is een flits echt wel nodig.
|
17/02/12 12:25
|
weird021
|
Een diffuser of een omnibounce, want die verschillen wel enorm. Een ringflash of niet maakt niet uit, t komt erop neer dat als ge geen diffuser derop zet uw licht gewoon recht op uw model komt en et gewoon plat licht is. +schaduw vorming achter het model wat (meestal) enorm storend is.
|
17/02/12 13:05
|
MalleSander
|
Ik weet dat Yongnuo momenteel goede flashes verkoopt, ik heb er zelf een paar gehad en goed getest en ben daar zeer tevreden over. Ik had ook een set flash triggers van Yongnuo gekocht 1 zender met 3 ontvangers, dus 3 flitsen kon ik vanop afstand aansturen met mijn camera, instellingen moesten wel ZELF op de flitser gebeuren.
Flash trigers waren yongnuo rf602, en de flitsers waren yongnuo 560.
Als ik nu eens flitser zou kopen zou het de yongnuo 565ex zijn, ZONDER twijfelen. Deze flitser werkt dus ook samen met u camera, want sommige flitsers doen dat niet, dan moet ge alles zelf instellen op de flitsers want een moeilijk werk is en tijd vraagt. Dat is dus opgelost met die 565ex, die werkt samen met de camera en kiest de instellingen. (natuurlijk ook nog zelf in te stellen he)
linkje naar ebay (kan volgens mij nog veeeeeeeeeeel goedkoper, maar deze was de eerste die ik zag):
yn565ex
Gij hebt zeker het effect gezien van een ringflits in de ogen ofniet? Snap niet goed waarom ge een ringflits wilt gebruiken voor nightlife, specifieer eens wat ge precies daaronder bedoelt?
review op youtube
|
17/02/12 15:39
|
MalleSander
|
ah oke, dat is een pak logischer
|
17/02/12 18:10
|
paai
|
ik vind da ge die wienig gebruikt die flitsers - dus denkt er ma ies goe over na ;p
kheb zo nen Canon 580ex II ligge en als ik hem 10 keer gebruikt heb ist veel
|
21/02/12 13:33
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|